Miloš není zločinec a Karel není ideál

Kratičká úvaha , jak nejednoduché to také může mít volič někoho jiného, než vítězů prvního kola

 

 

Polovina těch, kteří byli volit to má jasné - ve druhém kole nemají důvod měnit názor. Patřím k té druhé polovině. Podporoval a volil jsem Zuzanu a jsem tomu rád. Ani v nejmenším mne nezklamala. Co však teď. Nás srdečně méně angažované čeká dozajista hodně zajímavých čtrnáct dní. O profesionalitě týmů obou kandidátů není třeba pochybovat, stejně tak Miloš i Karel určitě rádi předvedou to nejlepší, co v nich je. Snad to jen příliš nepokazí televizní a rozhlasoví moderátoři. I oni se mají co učit. Kandidáti budou muset najít způsob, jak se proti sobě vymezit, určitě ještě mnohé uslyšíme o obou Mircích i o mnohém jiném z minulosti i přítomnosti. Miloš s úsměvem bude šlehat a tepat Karla za tuto vládu a její pseudoreformy, ten mu se stoickým klidem připomene slavné chvíle opoziční smlouvy atd.   atd. Osobně si však nemyslím, že by mne debaty nějak dokázaly zviklat, není toho mnoho, co bych o obou protagonistech nevěděl, stejně tak se bráním tomu, rozhodovat se podle uměleckého dojmu a už vůbec ne na základě nepřekvapivě bídných odhadů výsledku různých agentur. Nemyslím si, že by byl Miloš Zeman pro naši zemi nějakým nebezpečím. V Rusku jsem s ním byl dvakrát a vždy hájil Českou republiku, není zločinec a osobně určitě nekrade.

 Proč tedy nakonec budu volit Karla? Abych to mohl takto jasně napsat, přiznám se , že jsem  se musel poněkud vyrovnat s trpkostí z toho, že právě Karel odčerpal Zuzaně nejvíc hlasů ( z mého pohledu to sice nebylo spravedlivé, ale motivům těch , kteří se takto rozhodli myslím dobře rozumím) . Musím také zapomenout na maily a ssmsky některých veleduchů, kteří se mne pokoušeli přesvědčit o nedostatku schopnosti realisticky situaci hodnotit. Má podpora Karlovi nemá také nic společného s jeho současným angažmá v čele TOPky i jako druhého muže Nečasovy vlády. Pokud jsem se pro něj rozhodl, tak především proto, že jeho obecné životní principy a postoje jsou blízko těm mým. Ano, mám na mysli i to, že je křesťan a že se k tomu hlásí. Že svou stranu přivedl do i mé Evropské lidové strany, která se hlásí ke konceptu sociálně tržního hospodářství. Že se snad bude snažit i tyto principy , nesvázán spolustraníky, prosazovat  jako hlava státu. Že získá pro aktivní politiku mladé lidi, kterých je tolik zapotřebí. Samozřejmě musím skousnout i řadu (z mého pohledu) relevantních výhrad, ale alternativa nejít k volbám, mi přijde jako podstatně horší .

A ještě něco na sám závěr. Jsem rád, že se přímá volba prezidenta ukázala jako velmi užitečný instrument pro zvýšení zájmu lidí o to, co se v naší zemi děje a že každý, kdo chce, má možnost převzít i svůj díl odpovědnosti. Parlamentní „ druhé kolo“ Dienstbier – Sobotka by pro většinu lidí bylo důvodem k pravému opaku.

Autor: Jan Kasal | neděle 13.1.2013 12:04 | karma článku: 21,03 | přečteno: 1529x
  • Další články autora

Jan Kasal

Švédský stůl českého voliče

8.8.2013 v 8:27 | Karma: 21,69

Jan Kasal

Rusnok, prezident a ti druzí

5.8.2013 v 19:37 | Karma: 19,74

Jan Kasal

Pavlač není řešení

25.7.2013 v 7:09 | Karma: 27,22

Jan Kasal

Finta Karel ,

4.3.2013 v 9:23 | Karma: 27,05

Jan Kasal

Když změnu - tak pořádnou !

20.8.2012 v 16:35 | Karma: 12,34

Jan Kasal

Má Bůh smysl pro humor a nadsázku?

18.8.2012 v 9:04 | Karma: 17,20

Jan Kasal

Chvála černoprdelnictví

6.7.2012 v 17:58 | Karma: 16,41

Jan Kasal

Velká šance Vlasty Parkanové

2.7.2012 v 20:22 | Karma: 18,41

Jan Kasal

Hluboko do kapsy

9.12.2009 v 8:16 | Karma: 8,18

Jan Kasal

Hlasoval jsem proti "Právům"?

26.11.2009 v 8:37 | Karma: 10,94
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1234x
Jan Kasal je emeritní poslanec.

Seznam rubrik